Acasă Stiri Aproape 500 de copii au beneficiat de consiliere în urma apelului la...

Aproape 500 de copii au beneficiat de consiliere în urma apelului la 116 111, în cadrul campaniei naţionale CARTOON NETWORK CLUBUL PRIETENIEI

130
0
|
|

Alex Velea Aproape 500 de copii au beneficiat de consiliere în urma apelului la 116 111, în cadrul campaniei naţionale CARTOON NETWORK CLUBUL PRIETENIEI Aproape 500 de copii au beneficiat de consiliere în urma apelului la 116 111, în cadrul campaniei naţionale CARTOON NETWORK CLUBUL PRIETENIEI image14 1024x683Campania a fost lansată pe 26 februarie în parteneriat cu Asociaţia Telefonul Copilului şi a fost susţinută de cunoscutul cântăreţ, Alex Velea.

Cartoon Network şi Asociaţia Telefonul Copilului au încurajat copiii şi tinerii din România să spună stop fenomenului bullying, în cadrul campaniei “CN CLUBUL PRIETENIEI”. Sub sloganul ”Fii prietenos, nu răutăcios!”, campania are ca obiectiv sensibilizarea și încurajarea copiilor de a lua măsuri împotriva hărțuirii și agresiunii de orice fel. Prin intermediul animațiilor, Cartoon Network îi încurajează pe copii să vorbească despre experiențele lor, să îi sprijine pe cei hărțuiți și să fie prietenoși cu toți ceilalți.

Conform bazei de date a Asociației Telefonul Copilului, începând cu 26 februarie 2015 până în prezent, pe segmentul gen din totalul cazurilor înregistrate în cadrul campaniei, 55,94% au fost sesizate de băieți, 41,65% de fete și doar 2,41% de părinți.

Raportat la grupa de vârstă, cei mai mulţi dintre băieţii apelanţi, respectiv 51,08% au fost preadolescenţi, urmaţi de băieţi din grupa de vârstă 6-9 ani (32,73%) şi adolescenţi (16,19%). În ceea ce priveşte fetele, categoria de vârstă 6 – 9 ani a sunat în cel mai mare procentaj (53,14%), urmată de preadolescente (35,75%) şi adolescente (11,11%).
Copiii au sesizat ca mediu al abuzurilor de tip bullying: şcoala în procentaj de 86,70%, spaţiul public în procentaj de 9,17% şi grădiniţa în procentaj de 4,13%.

72,43% dintre copiii preșcolari și școlari au discutat cu părinții despre abuzul de tip bullying manifestat asupra lor, însă doar 21,25% dintre părinți au ales să intervină. Copiii preadolescenți și adolescenți nu au discutat nici cu părinții, nici cu o altă persoană înainte de apelul la 116 111.

În ceea ce privește formele de bullying înregistrate, 63,30% dintre situații s-au referit la bullying fizic, 12,85% bullying verbal, 13,30% bulling emoțional și 10,55% bullying relațional. Forma de bullying fizic este asociată, în general, cu categoria de gen masculin, în timp ce forma de bullying verbal cu categoria de gen feminin. Dar, cei aproximativ 43% de preșcolari / școlari de vârstă mică (sub 10 ani) au sesizat numai cazuri de bullying fizic, ei fiind în imposibilitatea de a exprima sau manifesta celelalte tipuri de bullying.

Pe segmentul rural – urban au fost înregistrate în principal situații din mediul rural (50,70%), urmat de mediul urban (37,63%). Pentru 11,67%, apelanții au solicitat confidențialitate cu privire la mediul de proveniență. Mediul rural este o altă caracteristică a abuzului de tip bullying fizic.

Cele mai multe situații au fost înregsitrate din regiunea Muntenia (22,54%) urmată de Transilvania (18,91%), Moldova (17,51%), Oltenia (14,29%), București (9,05%), Banat (3,62%) și Dobrogea (3,02%). Copiii au solicitat confidențialitate privind regiunea din care provin în 11,06% dintre situații.

Hannes Heyelmann, Senior Vicepreședinte și Manager General Turner Broadcasting pentru Europa Centrală și de Est, s-a declarat bucuros de reacţia pozitivă pe care copiii din România au avut-o încă de la lansarea campaniei. “Suntem foarte încântaţi de parteneriatul pe care l-am avut atât cu Alex Velea, cât şi cu Asociaţia Telefonul Copilului în lupta comună împotriva bullying-ului”, a adăugat Heyelmann.

La rândul său, Alex Velea a spus: “Mă bucur să ştiu că şi eu am putut ajuta cu ceva. Fenomenul bullying este o problemă reală şi toţi copiii din România pot fi afectaţi. Cred că primul lucru pe care cei mici trebuie să îl facă într-o astfel de situaţie este să stea de vorbă cu o persoană apropiată, de încredere, şi să povestească prin ce trec. Îmi doresc mult ca astfel de iniţiative să devină o obişnuinţă”.

Cătălina Florea, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului, a concluzionat: “Campania a vorbit pe înţelesul tuturor despre fenomenul bullying, ceea ce a permis copiilor să recunoască mai uşor semnele acestui tip de abuz şi i-a determinat totodată să vorbească deschis la Telefonul Copilului, 116 111, despre toate trăirile lor. Teamă, frustare, blocaje emoționale, tristețe, singurătate, dar și așteptările copiilor legate de dorința de a-și face prieteni – in doar 2 luni, aproape 500 de cazuri de tip bullying au fost sesizate la 116 111, iar aproape 43% din apelanţi au fost preșcolari și școlari, ceea ce a reconfirmat declanşarea fenomenului bullying încă de la vârste mici. Ne bucurăm să avem un partener de nădejde precum Cartoon Network în lupta împotriva fenomenului bullying, împreună reuşind să facem paşi înainte în demersul propus.”

Cartoon Network desfăşoară campania anti-bullying “CN CLUBUL PRIETENIEI” şi în alte ţări din EMEA pe parcursul acestui an. Copiii pot afla detalii despre fenomenul bullying și hărțuire pe website-ul www.CartoonNetwork.ro/clubulprieteniei. Tot aici, ei pot viziona videoclipuri animate și mesajul lui Alex Velea.

Cartoon Network este postul de televiziune pentru copii care difuzează seriale de animaţie – atât comedii precum Uimitoarea lume a lui Gumball, Să-nceapă aventura, Un show obişnuit, cât şi seriale de acţiune şi aventuri ca Ben 10, Bakugan, Star Wars: The Clone Wars sau Generator Rex. Experienţa Cartoon Network este completată de jocurile, concursurile şi informaţiile de pe www.CartoonNetwork.ro. Cartoon Network este disponibil în 26 de limbi, în 25 de versiuni separate din 166 de ţări şi în 260 de milioane de case din întreaga lume. Cartoon Network este operat de Turner Broadcasting System, Inc., o companie Time Warner.

Despre Asociația „Telefonul Copilului”

Cu o experienţă de 13 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia „Telefonul Copilului” este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 ianuarie 2015, un număr total de 2.073.366 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 52.133 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom România. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă invităm să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro și pagina FB -https://www.facebook.com/asociatiatelefonulcopilului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here