Cred ca va urma o perioada destul de tumultuoasa pentru industria de efecte vizuale

Life_of_Pi_2012_PosterDupa cum probabil stiti, cu citeva saptamni inainte de Oscaruri, cind Life of Pi cistigase deja premiul penru cele mai bune efecte vizuale la VES Awards, si luase si BAFTA-ul, Rythm ad Hues, compania care a facut majoritatea shoturilor, a anuntat ca a intrat in faliment. Stirea a socat multa lume, deoarece erau unii dintre cei mai buni din lume. In acest context, inainte de Oscaruri a fost organizata o manifestatie a lucratorilor in VFX din LA, incercind sa atraga atentia asupra problemelor din industre. Ba mai mult, Ang Lee, cand a luat premiu pentru cel mai bun regizor, a multumit tuturor, inclusiv avocatului sau si echipei ce a avut grija de piscina la filmari, dar nu a mentionat echipa de VFX care a facut din filmul lui unui impresionant vizual.

In timpul discursului supervizorului VFX de la Life of Pi, la festivitatea premiilor Oscar, microfonul i-a fost taiat. Acesta a incercat sa vorbeasca despre problemele prin care trece industria de efecte vizuale. Multa lume a fost indignata de cum a decurs decernarea premiilor Oscar. Banuiesc ca ati vazut ca multi facebookeri au postat anumite imagini pe profilul lor, in semn de protest.

Cred ca va urma o perioada destul de tumultuoasa pentru VFX, datorata deadlinuriilor din ce in ce mai strinse, bugetelor din ce in ce mai mici, care nu fac decit sa inrautateasca situatia artistilor implicati in proiecte.

Life of Pi :

M-am bucurat sa aflu ca Life of Pi a cistigat Oscarul pentru visual effects. MPC a livrat cateva secvente foarte importante pentru film  si sunt mandru de faptul ca am reusit sa cistigam Oscarul anul acesta. Insa desi compania noastra a livrat munca la calitate foarte inalta, cred ca premiul este datorat in mare parte tigrului CG, care este absolut impresionant.

Prometheus

Prometheus este al doilea film nominalizat in care MPC a fost implicata. De aceasta data ca si companie principala ce a livrat efecte vizuale pentru film, nominalizarea nu a facut decit sa confirme parerea generala ca filmul arata extraordinar de bine. De asemenea, este primul film la care lucrez care a fost nominalizat la Oscar, asa ca ma bucur ca am putut sa contribui la un proiect foarte reusit.

Avengers si The Hobbit

Cele doua filme sunt produsele celor mai mari doua companii de VFX din lume, ILM respectiv Weta Digital. Prin simpla scara si prin simplul volum de shoturi care au fost bazate pe visual effects, ambele filme au fost incredibile. Totusi, cred ca nu au cistigat deoarece nu au reusit sa suprinda publicul prin ceva foarte deosebit, cum a fost cazul lui Life of Pi. Insa trebuie sa recunosc, ca si dificultate tehnica, cele doua sunt probabil cele mai complexe si am tot respectul pentru echipele de atisti implicate.

Snow White a fost oarecum outsiderul, din punctul meu de vedere, mai ales in conditiile in care a fost nominalizat in fata lui John Carter, care ca si volum de munca a fost net superior. Totusi, ca si directie artistica, Snow White a avut ceva deosbit si destul de multe shoturi au fost surprizator de interesante.

 

Alexandru Popescu lucreaza la The Moving Picture Company Londra (MPC), una dintre cele mai mari companii de visual effects din lume, ca lead digital matte painter si environment artist. A lucrat productii cinematografice importante precum John Carter si Pirații din Caraibe 4/ Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides. Citeste interviul cu el aici.