Acasă Editoriale Motion capture sau animație

Motion capture sau animație

2
0

Îmi aduc aminte că una din temerile animatorilor, ce apărea în raportul din 2008 al celor de la Animation Mentor, a fost tocmai introducerea pe scară tot mai mare a sistemelor de captură a mișcării. Dar cred că este încă departe ziua cînd sistemele de captură a mișcării și simulatoarele de mișcare, vor prelua sau înlocui efectiv munca animatorilor.

Anul acesta am asistat la o întreagă polemică născută din întrebarea firească, dacă ar trebui ca un film care folosește captură de mișcare să fie încadrat la Oscaruri în cadrul secțiunii de animație, sau altundeva.

„Aventurile lui Tintin” filmul regizat de Steven Spilberg și lansat în 2011 a forțat Academia de Film Americană, să ia o decizie rapidă privind nominalizările la Oscar pe 2012, într-un moment cînd extinderea utilizării de captare a mișcării face ravagii la categoria Cel mai bun film de animație.

De asemeni este confuz faptul ca juriul acordă premii actorilor al căror chip nu a apărut niciodată pe ecran, dar a căror mișcări și personalitate au fost “capturate”

„Cred că mentalitatea trebuie încă educată, pentru că există încă o cantitate mare de teama”, a declarat actorul Andy Serkis, care a oferit cîteva dintre cele mai spectaculoase capturi de mișcare, în două dintre filmele anului „Rise of Planet of the Apes” și „Aventurile lui Tintin”.

Procesul de capturare, în care mișcările și expresiile faciale ale unui interpret real sunt înregistrate și apoi transpuse de către computer pe ecran, au fost folosite cu mare success si în „Lord of the Rings”, în „Avatar” și mai recent în” Rise of Planet of the Apes „.

Tehnologia capturii a dat naștere, de asemenea unui gen de filme care se situează pe calea de mijloc între film cu actori și animație, de la „The Polar Express” și „A Christmas Carol” a lui Robert Zemeckis la „Happy Feet”, premiat cu Oscar.
Normele subliniază faptul că tehnologia capturării de mișcare în sine nu este o tehnică de animație și stipulează că un număr semnificativ de personajele principale trebuie să fie animate, iar minutele de animație trebuie sa fie nu mai puțin de 75 la sută din lungimea totala a filmului, pentru ca un film să poată fi considerat film de animație.

Trei filme de mare  potențial sunt afectate de această regulă: „Mars Needs Moms” a lui Simon Wells’s March, „Happy Feet Two” a lui George Miller’s și  „The Adventures of Tintin” a lui Spielberg.

……………………………………..

Virgil Toader a fost director de animație la studioul Dacodac România. A lucrat șase ani la un studiou de animație din Barcelona. În prezent lucrează în industria jocurilor video, la Gameloft.

Artistul a supervizat ca director de animație trei lungmetraje și mai multe seriale de televiziune.
Virgil Toader a fost directorul de animație al studioului Dacodac timp de opt ani, din care trei în perioada animației clasice – 2D și alti cinci în perioada animației 3D.

În perioada în care animația se realiza în maniera clasică pe hîrtie, Virgil Toader superviza munca unui număr mult mai mare de desenatori și atingea mai toate aspectele muncii de director de animașie. De la design-ul personajelor, dezvoltarea layout-lui de animație și de decor, a animației în schiță și în faza finală, trecînd prin etapele de interpolare și curățare a desenelor pînă la digital compositing. În acea perioadă pe lîngă numărul mare de desenatori pe care îi coordona la Dacodac trebuia sa supervizeze și animația lucrată de colaboratorii externi.

În 2011 a lucrat pentru cîteva luni la Gameloft Barcelona, în echipa de animație a jocului Tintin, după care a revenit în țară unde s-a reintegrat în echipa de la NOVA 3.

virgiltoader.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here