Acasă Interviuri Nicolae Ilies a participat la realizarea animatiilor The Legend of Sarila si...

Nicolae Ilies a participat la realizarea animatiilor The Legend of Sarila si Le magasin des suicides

61
0
||
||

Nico Ilies Nicolae Ilies a participat la realizarea animatiilor The Legend of Sarila si Le magasin des suicides Nicolae Ilies a participat la realizarea animatiilor The Legend of Sarila si Le magasin des suicides Nico Ilies 1024x682Romanul Nicolae Ilies din Canada, cunoscut ca un senior colorist talentat, a participat la realizarea fimelor The Aviator, Confesiunile unei minti periculoase, Gothika, Piranha 3D, etc. De asemenea, Nicolae Ilies a contribuit la crearea animatiilor The Legend of Sarila, Le magasin des suicides (prezentat la Anim’est) si Cochemare. A participat la restaurarea animatiei clasice The Monkey King (productie China, 1965) si convertirea ei in 3D.

Nicolae Ilies a studiat mecanica fina la Institutul Politechnic Bucuresti. A emigrat in Germania in 1990 unde a lucrat 2 ani ca inginer. A inceput sa lucreze in video post-production in 1995. In 1999 a emigrat in Canada, la Toronto, unde a lucrat pina in 2001 ca si colorist si digital restoration artist. Din 2001 lucreaza la Technicolor Montreal ca senior colorist / chief colorist.

Cum decurge o discutie cu un regizor/ director de imagine cind va propune o colaborare?

Depinde de la caz la caz. Citesc scenariu, dupa care urmeaza discutia despre de modul cum sa transcriem emotiile care trebuie sa caracterizeze prin intermediul imaginilor/ culorilor… Folosim ca referintze fotografii, filme si chiar si palete de culori inspirate din domeniul animatiilor.

Va rog sa vorbiti despre experienta dumneavoastra la cele trei filme de animatie: The Legend of Sarila, Le magasin des suicides/ The Suicide Shop si The Monkey King. In ce a constat munca dumneavoastra la filmele de animatie?

Toate cele 3 filme de animatie mentionate au fost in 3D.Pentru acestea am lucrat la culoare si la „convergence pass”.

Culoare:

Colorist la un film de animatie inseamna ca trebuie sa te asiguri ca exista o continuitate de la un plan la altul, sa ajustezi in asa fel culorile sa fie „match” din punct de vedere al contrastului, saturatiei si al paletelor de culori. Desi animatia este creata de artisti in studio, o inconsistenta din punct de vedere al culorilor se face vizibila cind filmul se monteaza. Aceasta inconsistenta se datoreaza faptului ca la un proiect de animatie lucreaza zeci de artisti care iau decizii din punct de vedere al culorilor lucrind cu monitoare care nu intotdeauna sunt perfect calibrate, deci exista o discrepantza.

Un alt motiv pentru care e necesara coll correction sau color enhancement este faptul ca citeodata decizia finala a „look-ului” se face numai dupa ce filmul e asamblat. In procesul de color correction ne asiguram ca totul functionaza din punct de vedere technic si artistic (tehnic, toate detaliile sunt reproduse exact pe parcursul intregului proces, incepind cu BluRay,teatrical release, broadcast release… si artistic – folosim culorile in asa fel incit sa cream o atmosfera unica care sa foloseasca „story telling” pentru filmul respectiv).

De asemenea, cind lucram la filme 3D, de obicei incepem cu color correction/ enhancement pentru versiunea 2D si dupa aceea, (cind toata lumea e multumita cu rezultatul) folosim culorile pentru 2D si le aplicam pentru left & right eye si facem ajustarile necesare sa compensam pentru diferenta in luminozitate intre ecranele silver screen 3D si ecranele „normale” 2D.

Convergence pass:

Am realizat-o cu colegul meu si sub indrumarea lui care este de profesie stereoscopic supervisor. Acest proces consta, ca si color correction/ enhancement – in continuitatea de la un plan la altul din punct de vedere al valorilor stereoscopice. Cu alte cuvinte daca avem o valoare 3D pozitiva convergenta intr-un plan si urmatorul plan are o valoare 3D extrema negativa de convergenta in momentul cind observam „cut-ul”, un fenomen vizual „dureros” are loc, iar ochii nu au timp sa se ajusteze la acest jump convergence cut si cream o stare fizica si psihica inconfortabila pentru spectator. Deci ce facem in acest proces de convergence pass? Ne asiguram ca tranzitiile sunt smooth de la un plan la altul si de asemenea avem o marja restrinsa sa ajustam convergentza intr-o directie pozitiva sau negativa (putem crea impresia ca obiectul sau caracterul principal este mai aproape sau departe de spectator).
Un pic tehnic, dar cine stie un pic de 3D intelege despre ce vorbesc 🙂

La The Monkey King am lucrat la restaurarea culorilor si pentru convergence pass 3D, cu colaborarea colegului meu 3D supervisor.

La The Suicide Shop: color correction/ enhancement pentru versiunea 3D si convergence pass cu ajutorul 3D supervisor.

The Legends of Sarila: color correction/ enhancement pentru versiunea 2D & 3D si convergence pass 3D cu ajutorul 3D supervisor.

Cochemare: color correction/ enhancement pentru versiunea 2D & 3D si convergence pass 3D cu ajutorul 3D supervisor. Cochemare este btw – un mix de animatie and real cinematography.

In prezent la ce lucrati?

Am terminat lucrul la o serie tv pentru BBC: Jonathan Strange & Mr.Norell, si la un film istoric: The Girl King. In prezent, am inceput testele pentru un film de animatie: The Dog Who Stopped the War 3D.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here