Acasă Animatia romaneasca Romania, locul 20 in Europa privind media numarului de spectatori la filmele...

Romania, locul 20 in Europa privind media numarului de spectatori la filmele de animatie

16
0

mascota animationmagazine.eu Romania, locul 20 in Europa privind media numarului de spectatori la filmele de animatie Romania, locul 20 in Europa privind media numarului de spectatori la filmele de animatie mascota animationmagazinePotrivit raportului „Focus on Animation”, realizat pe parcursul a cinci ani de Observatorul European al Audiovizualului, de pe linga Comisia Europeana, Romania a realizat 3 lungmetraje de animatie 🙂

Nu stiu de unde au luat aceste informatii. Tara noastra a produs un sigur lungmetraj de animatie. Este vorba despre Crulic regizat de Anca Damian.

Romania ocupa locul 20 în Europa privind media numarului de spectatori la filmele de animatie, cu 1,15 milioane de bilete vindute pe an, potrivit raportului „Focus on Animation”.

Studiul ofera primele rezultate care vin in sprijinul conturarii unei harti a industriei europene a filmelor de animatie.

In Romania s-a înregistrat o crestere a numarului de spectatori, valoarea maxima fiind atinsa in 2014, cu 1,53 de milioane de platitori de bilete, tara noastra situindu-se inaintea Slovaciei, Bulgariei si Croatiei, care nu au inregistrat mai mult de 910.000 de bilete vindute pentru filmele de animatie, fiind vorba despre pelicule produse cu pina la doi ani inaintea datei lansarii.

Raportul „Focus on Animation” urmareste volumul productiilor, distributia si circulatia filmelor europene de animatie si productiilor de televiziune, dar doreste si sa ofere o privire de ansamblu asupra industriei animatiei in fiecare tara de pe continent si in Europa, in general.

„Nu putem ignora faptul ca industria europeana a animatiei are competitori si poate este timpul sa o luam in calcul dintr-un punct de vedere mai larg al Uniunii Europene”, precizeaza Lucia Recalde Langarica, reprezentanta a programului Creative Europe.

Raportul, realizat pe o perioada de cinci ani, 2010 – 2014, arata o crestere a apetitului publicului european pentru filmele de animatie, care au generat 179,8 milioane de bilete vindute în Europa, reprezentind 14,7% din piata.

Marea Britanie si Irlanda au fost in aceasta perioada cea mai mare piata din Europa pentru filmele de animatie, cu o medie de 30,5 milioane de spectatori.

Filmele de animatie europene ocupa 20% din piata de profil din tarile de pe continent, in anul 2014, 107 productii realizate in tari membre ale Uniunii Europene fiind lansate.

In perioada pentru care s-a intocmit raportul, au fost produse si lansate 250 de lungmetraje de animatie in Europa, cu o medie de 50 de filme pe an, reprezentind doar 3% din totalul productiilor cinematografice si 2,94% din totalul biletelor vindute pe continent.

Franta, Spania si Marea Britanie au fost principalii producatori de animatii, detinind 40% din intreaga productie.

Statele Unite ale Americii reprezinta, de departe, cea mai mare piata pentru filmul de animatie din lume. Intre anii 2010 – 2014, lungmetrajele de animatie au vindut, in medie, 173,9 milioane de bilete de cinema pe an, reprezentind 14,2% din totalul inregistrat in tara.

De asemenea, 217 posturi de televiziune din Europa dedicate celor mai tineri dintre telespectatori sunt afiliate unora din Statelor Unite, iar peste 80 de posturi TV de profil private sunt europene.

Observatorul European al Audiovizualului, infiintat în 1992, este un organism de serviciu public european, compus din 40 state membre si Uniunea Europeană, reprezentata de Comisia Europeana. Observatorul lucreaza in colaborare cu organisme partenere si cu profesionisti din sectorul audiovizual, are sediul la Strasbourg si functioneaza in cadrul serviciului juridic din cadrul Consiliului Europei.

Mai multe detalii aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here