Acasă Animatia romaneasca „Tipatul” lui Sebastian Cosor de la MediaPro Magic s-a auzit la Anim’est...

„Tipatul” lui Sebastian Cosor de la MediaPro Magic s-a auzit la Anim’est 2011

76
0

"Tipatul" lui Sebastian Cosor de la MediaPro Magic s-a auzit la Anim'est 2011 „Tipatul” lui Sebastian Cosor de la MediaPro Magic s-a auzit la Anim’est 2011 304137 277185132313515 100000660916054 936878 840083744 n
Interviu cu Sebastian Cosor, Creative Visual Effects Supervisor la MediaPro Magic

Cea mai noua productie de animatie 3D stereoscopica a grupului MediaPro este scurtmetrajul lui Sebastian Cosor, Tipatul/ The Scream realizat la studioul de animatie si efecte vizuale MediaPro Magic. Short-ul lui Sebastian a primit doua premii la Anim’est: pentru Cel mai bun Film Romanesc, cat si pe cel pentru Cel mai Bun Film din sectiunea Balkanimation – dedicata productiilor din regiunea balcanica. Filmul este o reinterpretare a cunoscutei opere expresioniste semnata de Edvard Munch.

Este pt prima oara cind MediaPro participa la Anim’est si… cistiga datorita tie. Vb despre short-ul The Scream. Este proiectul tau sau al studioului? De ce Scream? Este un tipat al animatiei romanesti? 🙂

Proiectul The Scream apartine intregului studio. El a fost demarat la ideea mea, insa la el au lucrat toti oamenii pe care ii vei gasi in credits-urile filmului. Este un film pe care l-am facut in overtime din entuziasm, iar fara dedicatia colegilor mei el nu ar fi putut fi terminat. El nu este un tipat direct catre animatia romaneasca fiindca stiu cu siguranta ca exista multi animatori buni la noi, ci mai degraba un tipat directionat spre apatia si blazarea acestora. S-au scufundat pe rand in spatele unor salarii caldute si au uitat sa viseze.

Este 3D stereoscopic? Din pacate publicul Anim’est nu a putut sa-l vada cu ochelari 3D. Cind vom putea vedea filmul in format 3D stereoscopic?

Este intr-adevar stereoscopic, caci sintem probabil unul din putinele studiouri romanesti care lucreaza acest format pentru cinema si televiziune. As aminti aici “Saw 3D: The Final Chapter”, ultimul abum al Loredanei care a avut pentru fiecare piesa un videoclip stereografic, reclama TV la zaharul Margaritar, etc. Din pacate echipamentul tehnic al Anime’est-ului nu a permis proiectia de acest gen, speram insa ca anul 2012 sa aduca acest festival mai aproape de MediaPro iar atunci proiectiile vor avea loc in cadrul CinemaPro, acolo unde proiectia stereografica este posibila. Pana atunci insa, va invitam in studioul nostru, acolo unde va vom prezenta mai multe productii stereoscopice.

Ce ati lucrat la „Saw 3D: The Final Chapter”?

La Saw 3D am lucrat 85 shoturi de visual effects in august, anul trecut.

Vb despre short-ul The Scream. 

The Scream este un film de idee si de atmosfera. Este un film gestual care induce stare. Pastrand un frame aproape identic in interiorul filmului, am lasat imaginatia noastra sa mearga mai departe in lumea ce se desfasoara inainte si dupa acel frame ce reprezinta pictura originala a lui Munch. Devine grav datorita dialogului despre moarte. Sau mai degraba frica de moarte, care este mai apoi subliniata printr-o coregrafie atipica.

Am inteles ca esti coordonatorul echipei de 3D-isti de la MediaPro Magic/ Pro TV. In viitorul apropiat vom vedea si alte animatii 3D stereoscopice realizate de voi? 

Functia mea in cadrul MediaPro Magic Factory este de Creative Visual Effects Supervisor. Ma ocup de partea de creatie si de estetica proiectelor noastre. Datorita background-ului meu in animatie (UbiSoft, Disney, Ascaron, CDV, etc), atunci cand avem un proiect ce implica animatie devin si Animation Director, asa cum am facut pentru primul nostru film, “Fire& Ice – The Dragon Chronicles”. Functie de comenzile pe care le avem, lucram stereografic sau nu. Cu certitudine insa, majoritatea comenzilor interne ale CME-ului, grup din care facem parte sint stereografice, caci sintem foarte aproape de consacrarea acestui format pentru televiziune. Toate animatiile ce le veti vedea din partea noastra in viitor vor fi stereografice.

Ai lucrat la Disney? Vb despre aceasta experienta profesionala.

Era pentru prima data cand Disney iesea pe piata cu Donald 3D. Am avut sansa sa fiu ales animatorul pesonajului principal, Donald Duck. Era un joc pt PC si Dreamcast, in colaborare cu Ubisoft. Am facut un training de 3 luni, in care a trebuit sa vizionez toate filmele existente cu Donald frame by frame ca sa intru in pielea personajului si sa stiu cum reactioneaza in orice situatie. Proiectul s-a desfasurat in Casablanca, Maroc, prin anul 1998 cred

Vorbeste-mi despre ceea ce faceti voi. Munca voastra consta in realizarea promo-urilor si efectelor speciale? Citi oameni lucreaza la studioul MediaPro Magic? 

Studioul nostru numara aproximativ 40 oameni. Am reusit sa strangem laolalta probabil cei mai talentati romani care activeaza in domeniu insa atunci cand este nevoie lucram cu freelanceri adusi de la marile studiouri de gen din lume. Asa cum anticipezi, noi facem visual effects pentru cinema, televiziune si advertising. Acoperim grafica de post si partea de creatie pentru toate televiziunile din grupul CME iar doar in ultimele 6 luni am lucrat la 3 mari productii feature film: “The Flowers of War” cu Christian Bale, “One in the Chamber” cu Cuba Gooding Jr. si Dolph Lundgren si “The Butcher” cu Jean-Claude Van Damme.

Studioul are in vedere realizarea unui lungmetraj de animatie? 

Sintem in procesul de scriere al primului nostru lungmetraj de animatie. Din pacate, dupa cum stii, realizarea unui lungmetraj inseamna munca a sute de oameni pentru mai multi ani de zile. Daca acest proiect va fi considerat pozitiv din punct de vedere financiar, de abia asteptam sa il demaram.

Ce lungmetraj vreti sa faceti? Este de animatie sau live action combinat cu animatie? Poti spune povestea fimului? O sa va inscrieti cu proiectul la concursul CNC? Cine scrie scenariul? Regia va fi semnata de tine? Cine trebuie sa considere acest proiect pozitiv? Te referi la conducerile MediaPro si CME?

Lungmetrajul este despre 2 batrani, fosti soldati romani in al doilea razboi mondial. Ei au avut un moment de lasitate la acea vreme, hotarand sa nu participle la o lupta in urma careia intreaga lor divizie a fost decimata. Acesta hotarare i-a bantuit toata viata. Acum insa, in anul 2011, au sansa sa isi ia revansa. CNC-ul va afla curand despre acest proiect si sper sa ne ajute.

Revenind la tine, cele doua premii Anim’est deschid usi in industria animatiei? Banuiesc ca ai deja agenda plina cu propuneri de proiecte. Care va fi urmatorul proiect al tau? Ce urmeaza dupa „tipat”? 🙂 

Succesul filmului nostru ne-a facut pofta sa continuam. Si o vom face in asa fel incat sa ne reauziti, caci data viitoare vom tipa mult mai tare. Avem deja pregatite 3 scurtmetraje si un lung metraj, de indata ce ne revenim din efectele post Anim’est le vom demara. De asemenea, The Scream este doar un pilot pentru ce lipsit de modestie numesc un nou curent in arta, ce uneste arta clasica cu lumea 3D familiara noua. L-am numit Videopictura. Videopictura interpreteaza capodopere ale artei si construieste povesti in jurul lor. Descatuseaza personajele si le da viata, animandu-le. Interpretarea unei opera este mereu personala, functie de privitor. Videopictura nu poate fi asadar o concluzie ci doar o propunere pe care sper sa o acceptati, digerati si aplaudati, asa cum ati facut cu The Scream.

Vb despre cele 3 scurtmetraje care sunt in productie.

Primul dintre ele a devenit recent obsolete, prin moartea lui Joni Raducanu, caci pe el si muzica lui ii avea ca personaje principale. Din pacate se va constitui intr-un elogiu la muzica maestrului. Este un short 2D.

Cel de-al doilea nu este animatie, este un short filmat si este vorba despre povestea piticului din interiorul automatului de cafea. Este extrem de modern din punct de vedere regizoral si este un film de dragoste.

Al treilea este un short 3D si este vorba despre calatoria in strainatate a pungilor de gunoi romanesc luate de vant.

Care va fi urmatoarea „videopictura”?

David a lui Michelangelo care mi s-a parut mereu un pic gay 🙂

Te gindesti sa le proiectezi intr-o sala de muzeu de arta, pe plasme 3D?

Da, cred ca videopictura acolo isi are locul.

Ce inseamna o zi de lucru la MediaPro Magic?

MediaPro Magic este locul in care vin cu placere caci aici intalnesc prietenii cu care impartasesc aceleasi valori. Devoram tot ce gasim in materie de visual, comentam si argumentam. Lucram de ne sar capacele si plecam in vacante impreuna. MediaPro Magic este un mod de viata cu un contur la a carei modelare contribui zi de zi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here