Asociaţia Scenariştilor Români prezintă:
Bucharest Script Lab – Avem o idee de scenariu. Cum o folosim?
Asociaţia Scenariştilor Români (ASceR) organizează în perioada 18 noiembrie 2013 – 31 ianuarie 2014 prima sesiune a laboratorului de scenaristică Bucharest Script Lab.
Cursul se adresează scenariştilor de film şi televiziune care vor să se perfecţioneze în acest domeniu, precum şi celor care intenţionează să deprindă această meserie, au o poveste de spus și au deja exercițiul scrisului. Principala condiție este ca participanții să aibă deja o idee/premiză/outline/scenariu de film de ficțiune, idee pe care o vor dezvolta în cele 2 luni și jumătate de curs.
Laboratorul are menirea de a îi învăţa pe participanţi lucrul în echipă şi caracteristicile acestuia: brainstorming, inovație, originalitate. Scopul Laboratorului este să îi determine pe participanţi să aprofundeze abilităţile deja deprinse.
Cursul este susținut de Gareth Brookes, în limba engleză, scenarist și story editor cu o experiență de mai bine de 30 de ani în film și televiziune pentru companii precum Freemantle Media, Sony Pictures și, în prezent, pentru Media Pro Entertainment.
În fiecare săptămână va fi organizată o sesiune specială, deschisă publicului, cu invitaţi, personalităţi consacrate în domeniul filmului precum Nae Caranfil și Cătălin Mitulescu.
Cursul este interactiv, și fiecare dintre participanți va putea avea în portofoliu, la finalul celor 2 luni, un dosar de pitch (de prezentare pentru potențiali producători/regizori), împreună cu un scenariu final pentru proiectul său.
Toate sesiunile laboratorului de scenarii vor avea loc la sediul Asociației Scenariștilor Români din strada Pitar Moș, nr. 19.
Structura cursului:
Etapa I: 18 noiembrie – 13 decembrie 2013: 8 sesiuni, câte 2 sesiuni /săptămână cu durata de câte 4 ore
Etapa II: 13 decembrie 2013 – 13 ianuarie 2014: scrierea scenariilor pe baza input-ului din Etapa I
Etapa III: 13 ianuarie – 30 ianuarie 2014: 6 sesiuni, câte 2 sesiuni/săptămână cu durata de câte 4 ore – finalizarea scenariilor
Etapa IV: 31 ianuarie 2014 – sesiune de pitch: fiecare participant își va susține proiectului personal.
Numărul maxim de participanți la curs este de 15 persoane. Nu există limită de vârstă. Taxa de participare este de 200 RON și include accesul la sesiunile speciale.
Cei interesați pot descărca formularul de înscriere accesînd site-ul www.asociatiascenaristilor.ro. Formularul de înscriere, împreună cu celelalte materiale, vor fi trimise în format pdf la adresa inscrieri@asociatiascenaristilor.ro. Data limită pentru depunerea materialelor este 10 noiembrie 2013.
Materialele necesare:
– un CV (de maxim 2 pagini),
– un sinopsis, cel cu care participantul vrea să intre în laborator (de maxim o pagină),
– dovada copyright-ului pe sinopsisul respectiv (în cazul în care nu dispuneţi de această dovadă, accesaţi pagina www.ecopyright.ro şi urmaţi paşii necesari în vederea înregistrării drepturilor de autor),
– o scrisoare de intenţie (de maxim o pagină)
– scenariul (opţional, doar dacă există, plus dovada copyright-ului)
– un film anterior (opţional; de maxim 30 de minute)
Cei selectați vor fi anunțați telefonic și vor participa la o întâlnire premergătoare cursului, în data de 15 noiembrie, când vor achita și taxa de participare.
Mai multe informații se găsesc pe www.asociatiascenaristilor.ro și pe https://www.facebook.com/BucharestScriptLab sau la email inscrieri@asociatiascenaristilor.ro.
Despre Gareth James Brookes
Gareth James Brookes este un scenarist britanic care momentan lucrează în România şi în statele din zona Europa Centrală şi de Est.
Scenarist, script consultant (consultant în scrierea de scenarii) şi story analyst (consultant în conceperea poveștii care stă la baza unui scenariu), scenarist pentru seriale de televiziune, de dramă și polițiste. A adaptat, creat şi participat la crearea a 12 seriale difuzate în prime time în mai multe ţări din această regiune.
În prezent comisionează / propune scenarii şi scrie pentru o mini serie de epocă. De asemenea, Gareth Brookes conduce ateliere de scenaristică în zona Europei Centrale şi de Est pentru compania media Central European Media Enterprises (CME).
Este Associate Creative Manager (manager asociat pe parte de creație) la compania Harsany Media Ventures din Bucureşti. Acordă independent consultanţă pentru seriale de dramă dezvoltate de principalii furnizori de programe de televiziune şi pentru companiile producătoare. În prezent, dezvoltă un thriller de epocă – serial TV produs de MediaPro, în parteneriat cu alţi scenarişti locali. Este producătorul unui serial interactiv pentru copii, script consultant (consultant scenariu) şi co-scenarist pentru o comedie de animaţie cu Kolectivstudio din Bucureşti.
Despre Asociaţia Scenariştilor Români (ASCER)
Asociaţia Scenariştilor din România (ASCER) s-a lansat în urmă cu un an, în noiembrie 2012, HYPERLINK „http://blog.carturesti.ro/lansarea-asociatiei-scenaristilor-romani/”la Librăria Cărtureşti. Scopul ASOCIAȚIEI SCENARIȘTILOR ROMÂNI este de a aduce cele mai bune povești pe marile ecrane prin încurajarea, asistarea, motivarea, stimularea, informarea și protejarea, pe parcursul procesului creativ, a scriitorilor de scenarii, indiferent de formarea profesională de bază pe care aceștia o dețin.
Asociaţia Scenariştilor din România (ASCER) îşi propune să reprezinte drepturile celor care scriu filme, să le ofere oportunităţi de a-şi vedea scripturile transformate în imagini.
Proiectul este încă la început de drum, dar Cristina Jacob, preşedinte fondator, promite optimist simpozioane cu invitaţi de afară şi, mai ales, stabilirea unor criterii de evaluare financiară a muncii scenariştilor.
Tânăra regizoare, scenaristă şi producătoare Cristina Jacob – regizor şi scenarist pentru lungmetrajul „Liceenii 2000“ (2014, în post-producție), regizor şi producător pentru „În film la Naşu’“ (2012), „Jocul“ (2012), „Mircea Veroiu“ (2010) – spune:
“Asociația a pornit de la nevoia de a cunoaşte scenarişti cu care să colaborez. Mi-am dat seama că noi, scenariştii, suntem foarte puţini şi nu ne cunoaştem între noi. Nu există o comunitate a noastră. Nu suntem instruiţi suficient, iar cei puţini care există ar putea beneficia de drepturi clare, mult mai bine definite și apărate, dacă ar exista un organism care să îi reprezinte. Ar putea intra mai uşor în contact cu regizorii și cu producătorii.
Atunci m-am gândit să înfiinţez acestă asociaţie care să primească scenarişti sau tineri care au povești de spus, din care își doresc să dezvolte filme sau seriale pentru cinema sau TV. Oameni care au făcut sau nu o şcoală de specialitate. Vrem să îi descoperim printr-un concurs, iar câţiva, cei mai buni, vor fi premiaţi. Ceilalți, care au potenţial, vor fi instruiți cu ajutorul cursurilor pe care le va organiza asociaţia.
Aşadar, vor avea acces mai uşor la informaţii care îi vor ajuta şi le vor uşura munca, vom şti de existența lor, vor deveni mai performanţi.”