Atelierele imaginatiei

Aducem stare de bine in vietile copiilor.

600 lei/ 4 sedinte

Varta: 6-10 ani

Pentru mai multe detalii legate de inscriere ma puteti contacta pe e-mail daniel@proanimatie.ro

si tel: 0721795620

– Povesti despre desene animate/ Istoria animatiei
– Ateliere
– Jocurile copilariei

Animatia inseamna imagini in miscare, care se poate realiza prin diferite metode precum: desen, colaj, modelaj, mişcare de obiecte, creand, in primul rand un scenariu, conturand personajele, cadrul de desfasurare, in cele din urma rezultand o poveste deosebita, in care copilul este
creatorul, regizorul, cel care decide soarta personajelor.

Acest proiect este o initiere in lumea desenelor animate. Este un ABC al animatiei. Ii va ajuta sa inteleaga mai bine productiile TV, internet si de cinema.

Prin intermediul animatiei, copiii isi vor dezvolta abilitati si competente precum:
Inteligenta sociala > prin comunicare vizuala si interpersonala, argumentare, expunere, povestire;
Inteligenta vizuala/ spatiala > prin invatarea si dezvoltarea simtului perspectivei, invatand sa priveasca obiectele din punct de vedere spatial, al evolutiei timp-spatiu, prin dezvoltarea simtului perceperii globale a obiectivului urmarit;
Inteligenta logica > prin asimilarea tehnicilor de lucru si dezvoltarea logicii consecintelor, a etapelor de realizare a unui proiect;
Inteligenta emotionala/ intrapersonala > prin identificarea starilor emotionale si invatarea exprimarii acestora;
Inteligenta spirituala > prin dezvoltarea simtului eticii: respectul fata de rezultatul obtinut in urma lucrului in echipa, respectarea ideii si a proprietatii intelectuale.

Animatia este un domeniu vast care abordeaza tehnici si subiecte variate, de la animatia modelata la cea desenata, cea generata pe calculator si filmul experimental. Animatia este amuzanta, adeseori satirica si, nu in ultimul rand, educationala, fiind un mod de a comunica idei simple sau complexe, abordand subiecte sociale, emotionale sau, pur si simplu, expresii abstracte.

Copiii intra in contact cu imaginile miscatoare inca din primii ani de viata. Desenele, filmele, reclamele si orice fel de imagini animate sunt construite pentru a spune o poveste si a provoca emotii, fiind o parte importanta a culturii noastre. Copiii invata in mod intuitiv cum sa citeasca acest tip de mesaj, astfel incat sa poata urmari firul povestii.

Acest proiect se adreseaza copiilor, in scopul de a-i ajuta sa-si puna intrebari, sa analizeze, sa exploreze si sa inteleaga mai bine ceea ce vad si aud.

Activitatea nr 1

Lucru de echipa

Grupam cursantii in echipe. Acestia trebuie sa creeze o poveste in echipa. Ii ajut sa-si imagineze o poveste vizuala, folosind elementele necesare unui scenariu.

Activitatea nr 2

Nu pierde firul povestii

Acum ca au exersat in echipa, cursantii o sa realizeze singuri o poveste. Tot ce trebuie sa faca este sa seteze scena de desfasurare a actiunii, sa se gandeasca la un subiect, sa isi aleaga cateva personaje si obiecte.

Activitatea nr 3

Un nou sfarsit!

Cursantii sunt invitati sa vorbeasca despre povestea preferata. Si dezbatem despre rolul cartiilor in lumea animatiei. Cum sunt ecranizate. Despre cum fiecare realizator de animatii vine cu versiuni diferite despre povesti, oferind exemple de productii cinematografice. Si ii invitam pe cursanti sa vina cu versiunea lor despre povestea preferata – sa-si imagineze o ecranizare realizata de ei. O sa invete sa schimbe orice in povestea care le place cel mai mult, inclusiv sfarsitul.

Fiecare grup va prezenta propria poveste. Dezbatem si venim cu sugestii.

Activitatea nr 4

Inainte sa incepi sa scrii o poveste, gandeste-te la personajele pe care le vei folosi, la subiectul povestii si la obiectele prezente in povestea ta. Incearca sa descrii fiecare element de mai jos:

Personaje.

Scena.

Subiectul povestii.

Obiectele.

Activitatea nr 5

Care este povestea?

Aceasta lectie, impartita in mai multe sedinte, poate fi adaptata pentru a introduce si a explica conceptul de storytelling prin texte, arte vizuale, scene, etc.

Participantii vor invata despre scenariu si structura acestuia. Cu ajutorul personajelor, a scenelor, a obiectelor din plan, etc vor invata sa scrie un scenariu.

Subiectul: reprezinta ceea ce se intampla intr-o poveste. Este, cu alte cuvinte, tema povestii.

Scena: este locul in care se desfasoara intreaga actiune.

Personajele: sunt oamenii sau robotii, plantele, etc care participa la actiune. Ele sunt de mai multe feluri, sunt personaje principale, secundare, episodice, etc.

Obiectele: sunt elemente care fac parte din poveste. Este vorba de elemente decorative, cum ar fi un scaun, o masa, o banca din parc, un copac, etc.

Cuvinte descriptive: sunt acele cuvinte care ofera mai multe detalii despre personaje, locuri sau obiecte. Una este cand spunem o masina si alta este cand spunem o masina rosie, stralucitoare, cu o zgarietura pe capota, etc.

La finalul lectiei discutam.

Ce reprezinta intriga?

Ce se intampla in desfasurarea actiunii?

Cum ati descrie punctul culminant?

Dar deznodamantul.

Care este povestea preferata? Ati putea sa descrieti aceasta poveste in cateva cuvinte?

Care este personajul vostru preferat?

Daca ati porni intr-o aventura, unde v-ar placea sa mergeti? Cum credeti ca se simt adevaratii aventurieri?

Cum ati descrie o aventura?

O sa avem fise de lucru

Povestea ta!

Scrie o poveste vizuala. Nu uita sa folosesti toate elementele necesare unei povesti (personajele, scena, obiectele, subiectul, etc.) pentru a descrie introducerea, cuprinsul si incheierea. Elementele descriptive sunt foarte importante intr-o poveste, asa ca foloseste-le pe cat de mult este posibil.

Cum incepe povestea?

Ce se intampla mai departe?

Cum se incheie povestea?

Activitatea nr 6

Creeaza-ti propriul personaj!

Participantii deseneaza, de la zero, un nou personaj. Isi pot imagina cum ar trebui sa arate. O sa scrie deasupra personajului cateva cuvinte-cheie sau cateva propozitii care il definesc pe noul personaj.

Ii ajutam pe participantii sa creeze povesti pentru noile personaje.

Activitatea nr 7

Povesti despre desene animate. Istoria animatiei.

Activitatea nr 8

Invatam sa ne jucam . Incepem cu jocurile copilariei, dupa care trecem la jocuri create de participanti.