Cronica de film: Aventurile lui Smallfoot

Ieri am fost cu familia la premiera filmului de animatie Aventurile lui Smallfoot la Cinema City la Afi Cotroceni. Vedete, jurnalisti, bloggeri si… multi copii 🙂 A fost un eveniment fain, organizat de Vertical Entertainment, ditribuitorul filumului de animatie.

Inainte sa ajungem la lansarea animatiei, eu si Anabela am citit cateva capitole din cartea Filosia pentru copii – 40 de raspunsuri la curiozitatile tale despre lume, de David A. White. Fiica mea are 8 ani si este curioasa sa afle ce inseamna filosofie 🙂 A ales capitolul „Ai voie sa spui vreo minciuna?”. Am discutat cu ea despre gandirea critica a lui Immanuel Kant 🙂 La cinema ea a facut legatura cu ce a invatat. A vazut ca personajul principal din film, tanarul yeti este izgonit din satul lui pentru ca nu vrea sa nege ceea ce a vazut. Intr-un moment important din viata lui, acesta a avut parte de o intalnire cu… un smallfoot. Ce este smallfoot? 🙂 Este un om.

Liderul comunitatii yeti, un personaj batran care seamana cu preotii din lumea oameniilor, ascunde adevarul despre oameni, ii sperie pe semeni cu povesti despre smallfoot si tot timpul le aminteste despre reguli. Este vorba de reguli de convietuire, bazate pe principii stravechi. Totul pentru a proteja specia lor.

Traditia este importanta in comunitatea lor. Fiecare yeti evita sa puna intrebari despre cunoastere. Sunt crescuti sa se multumeasca cu ce au si sa se fereasca de smalfoot. Pentru ei, smallfoot este o fiinta rea care vaneaza yeti. Fiica mea mi-a spus ca toti yetii traiau in minciuna si teama, mai putin un grup codus de fiica liderului. Ea si prietenii ei incearca sa stranga dovezi ca exista smalfoot. Tanarul yeti ii ajuta in misiunea lor, dar sfarseste rau. Nu moare 🙂 Gaseste un exemplar de smalfoot – un om disperat sa faca audienta cu emisiunea lui pe Internet. Se intelege cu el si il duce in lumea lor. Acolo are parte de alte surprize. La inceput are parte de o primire frumoasa. Toti sunt bucurosi, mai putin liderul lor. Acesta reuseste sa tempereze euforia multimii si il convinge pe tanarul yeti sa renunte la adevar. Si ii explica de ce trebuie sa minta, mentionand valorile traditionale ale comunitatii. Nu este greu de convins. El vrea sa fie acceptat si recunoscut de liderul comunitatii. Revine in fata multimii si spune ca nu este smalfoot si ii face nebuni pe prietenii lui. Anabela mea mi-a atras atentia ca ori de cate ori mintim, aducem un prejudiciu adevarului si, ne aducem un prejudiciu si noua insine. Fiicei mele ii place filosofia 🙂

Filmul nu se rezuma la valori morale. Este un film despre doua lumi diferite: una conservatoare si alta asemanatoare cu democratiile liberale. Este vorba despre acceptarea minoritatilor, cunoastere si comunicare.

Aventurile lui Smallfoot nu este singurul film de animatie cu yeti. Belgienii de la nWave au realizat Bigfoot Junior, iar americanii au multe productii despre aparitia lui yeti 🙂 Noul film de animatie produs de Warner Bros. si realizat la studioul Sony Pictures Imageworks se incadreaza in categoria productiilor cu pufosenii simpatice bine realizate si randate, precum cele din Compania monstrilor.

Caracteristic productiilor Warner Bros. Animation, filmul se inspira din productile clasice, precum Looney Tunes si Merrie Melodies. Avem parte de multe momente comice. Este un film care imbina stilul clasic cu cel modern, cu un vizual de invidiat. CGI-ul este reusit. Sergio Pablos Animation Studios (AKA Animagic) s-a ocupat de preproductie.

Regia este semnata de scenaristul Karey Kirkpatrick si animatorul Jason Reisig.

Filmul este o poveste animata destinata tuturor varstelor. Mergeti la cinema pentru a vedea Aventurile lui Smallfoot, un film care rescrie un mit cunoscut.