Lidia Macov, artist digital 2D, lucreaza in industria games. A lucrat la studioul Mobility, cel care a facut Frozen Free Fall pentru Disney Interactive, cel mai de succes joc video romanesc din punct de vedere financiar, care ar fi generat in trei ani venituri in jur de 150 de milioane de dolari.
Cum ai descrie creatiile tale?
Mazgaleli alese. As zice ca sunt colorate, vioaie, copilaroase, neserioase. Incerc sa comunic cat mai bine o poveste, un sentiment, o expresie sau o stare de spirit.
Cum se numeste ceea ce faci tu? Ilustratie, character designer, digital art? Vorbeste-mi
despre ceea ce faci.
Cate un pic din toate. Sunt artist digital 2D si in mare parte lucrez in gaming. Lucrand in echipe mici, rolul meu a fost unul variat, de la concept art, la crearea de asseturi in-game, la animarea lor. Nu stiu cat de bine am reusit sa le fac pe toate. Acum sunt freelancer si lucrez cu echipa Those Awesome Guys unde fac splash art, ilustratii de personaje, concept art. Character design-ul, pe langa partea de storytelling este ceea ce m-a atras cel mai mult in arta si este ceva ce imi doresc sa aprofundez constant.
Unde ai studiat?
La Facultatea de Arte Vizuale si Design “George Enescu” din Iasi, sectia grafica publicitara unde am invatat cu mare drag sa fac ilustratii de carte pentru copii.
Iti plac filmele de animatie? Care?
Imi plac foarte mult, de multe ori le prefer. De la filmele gigantilor Pixar, Disney, Studio Ghibli, la stop motion-urile lui Tim Burton, la serialele animate de comedie, la trailere animate pentru jocuri, la cele de scurtmetraj independente. Aproape toate. E greu sa fac o selectie, asa ca am sa spun cateva: The Emperor’s New Groove, Spirited Away, intro-urile cinematice pentru Warcaft 3.
Ai realizat vizual pentru proiecte de animatie?
Am lucrat la cateva proiectele de animatie din timpul facultatii. Profesional, am facut cateva soryboard-uri, animatii mici in-game sau ilustratii animabile pentru trailere. Mi-ar face mare placere sa lucrez mai mult in animatie.
Ai copilarit cu Pif-uri, Rahan-uri si alte reviste de bd?
Benzile desenate ale copilariei mele au fost Asterix si Obelix pe care inca le mai rasfoiesc pentru inspiratie. Mai tarziu m-au marcat bd-uri ca Watchmen, Nimona, Glory dar si webcomics slice of life.
In rest, am copilarit cu diferite carti, Cartoon Network si mai tarziu cu jocuri video. Nu s-au schimbat multe de-atunci 🙂
Ce parere ai despre bd-ul romanesc si ilustratile realizate de romani?
Bd-ul romanesc e un domeniu cu care nu sunt atat de familiarizata pe cat mi-as dori. Sunt serii pe care chiar daca nu le urmaresc constiincios, ma bucura sa le vad si m-ar bucura si mai tare sa fie mai multe si mai populare.
Poate nu e o atitudine prea nuantata, dar cand vine vorba de arta pe care o asimilez, mai ales cu accesibilatea vasta a internetului, pentru mine conteaza mai putin de unde izvoraste geografic, si mai mult mesajul, impactul si profunzimea pe care o cara. Astea fiind spuse, ma bucura intotdeauna ca atunci cand vad ilustratii puternice si calitative sa aflu ca sunt facute de romani.
Iar ca atitudine, mi-ar placea ca meseria de ilustrator sau comic book artist sa fi una la care mai multi oameni ii pot vedea valoarea, dificultatile si demnitatea.
Ce ai vrea sa faci si crezi ca nu ai timp, resurse, etc.?
Am puse la germinat cateva idei de carti pentru copii si mini jocuri, dar trebuie sa mai astept putin pana vad daca iese ceva bun. Cred ca problema cea mai mare e ca vreau sa fac cate putin din toate si nu apuc sa fac pana la capat nimic. Dar, in acelasi timp, cred ca experimentarea e o latura cruciala pentru fiecare artist.
Iubitorii de arta unde te pot vedea?
Pe Artstation (Lidia Macov), Instagram (lidiamacovdoodles) ori Facebook (Lidia Macov).
Cum arata o zi din viata ta? 🙂
M-am mutat recent si lucrurile inca nu au revenit la normal, dar de obicei ziua incepe cu timp de calitate cu papagalii mei in timp ce imi pregatesc si mie si lor micul dejun. Partenerul meu pleaca mai devreme la serviciu si imi pregateste cafeaua.
Citesc mailuri, verific deadline-urile si planific orele de munca conform lor. Daca vremea e ok, mai ies la alergat in pauza de pranz. O mare parte, din exterior, ar parea foarte monotona: eu in fata calculatorului, ori tastand, ori folosind tableta grafica. In interior, in schimb au loc multe urcusuri si coborasuri intelectuale si creative. Este foarte important ca munca pe care o fac sa fie semnificativa pentru mine, sa nu fie inca o casuta bifata ori o simpla obligatie. Nu pot spune ca mi-a iesit de fiecare data. Incerc sa amestec in orele de lucru si cateva proiecte personale, fie ca e vorba de research, de schitat, de rafinat sau de cautat urmatoarea idee iar cand nu este posibil, o fac in weekend-uri.
Incerc sa imi ghidez programul de lucru dupa programul partenerului meu, cand ajunge de la serviciu, atunci inchid si eu proiectele.