Doi romani care lucreaza la The Moving Picture Company Londra, au realizat efectele vizuale la 47 Ronin

47 Ronin

Alexandru Popescu si Traian Constantinescu, romanii care lucreaza la The Moving Picture Company Londra (MPC), una dintre cele mai mari companii de visual effects din lume, au participat la realizarea efectelor vizuale la 47 Ronin/ Ronin: 47 pentru razbunare 3D.

Ultimele proiecte la care au lucrat sunt productii cinematografice importante precum John Carter si Piratii din Caraibe 4/ Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides.

Mai jos aveti un interviu cu Alexandru Popescu pentru animationmagazine.eu.

Vorbeste-mi despre proiectul 47 Ronin. In ce a constat munca ta in acest film? La 47 Ronin a lucrat si colegul tau, Traian Constantinescu?

47 Ronin

Am lucrat la 47 Ronin ca lead in echipa de environments, iar Traian a facut parte din echipa de compositing. A fost un proiect destul de interesant, pentru ca secventele noastre au fost foarte diferite una de cealalta si acest lucru a ridicat destul de multe provocari. Per total proiectul a fost putin ciudat, deoarece filmul a fost amanat foarte mult, asa ca a trecut aproximativ un an de cand am terminat munca pana in momentul lansarii.

MPC a contribuit la film alaturi de DigitalDomain si Framestore (care a fost si studioul de vfx principal). Noi am avut trei secvente, o parte din turneul de la inceputul filmului, secventa in care Oishi il salveaza pe Kai de pe Insula olandeza si secventa ambuscadei din finalul filmului. In plus am mai lucrat la diferite „establishing shots” pe parcursul filmului, cand personajele calatoresc dintr-un loc in altul.

Secventa mea preferata a fost cea cu Insula Olandeza, un fel de insula artificiala pe coasta Japoniei formata prin alaturarea multor corabii conectate prin pontoane, ceea ce face intregul decor sa semene cu un fel de oras plutitor incropit. A existat un decor unde s-a filmat, insa nu au fost construite decat unele segmente din corabii. Noi am existins decorul si am creat si cateva shoturi in totalitate CG. Ambuscada a fost o alta secventa interesanta, deoarece decorul de aceasta data a fost un camp nesfarsit populat capite de fan, un decor destul de grafic. Deoarece este o secventa de noapte in aer liber, intr-un decor cu zapada, echilibrul intre umbra si lumina a trebuit sa fie foarte subtil, deoarece am incercat sa facem lumina cat mai naturala. Apoi desigur au fost destul de multe alte shoturi care ar putea fi mentionate, de exemplu o serie de filmari din elicopter pe care le-am modificat, fie adaugand statui imense sculptate in stanci, munti sau dealuri cu terase de orez.

De asemenea, vorbeste-mi despre ceea ce ai realizat la The Monuments Men.

Despre Monuments Men nu pot da prea multe detalii deoarece filmul nu a fost inca lansat. A fost insa un proiect extrem de placut, pentru ca a avut un numar mai mic de shoturi o echipa mai restransa si aceste lucruri au creat o experienta mult mai personala decat in cazul superproductiilor la care lucreaza sute de oameni. Rolul meu in acest proiect a fost de Environment Supervisor. Datorita faptului ca toate shoturile au fost environments, departamentul nostru si-a luat resposabilitatea pentru tot ce a fost CG. Majoritatea muncii au fost extensii are unor cadre reale, de la plaja Omaha din Normadia si baze militare, pana la orase bombardate si un castel german. Am avut norocul sa lucrez cu o echipa grozava si totul a mers perfect, pana la punctul in care nu cred ca se va observa cu usurinta contributia noastra la proiect, deoarece se imbina foarte bine cu filmarile originale.

In luna noiembrie mi-ai spus ca o sa incepi lucrul la productia Marvel Guardians of the Galaxy. Ce faci pentru acest film?

Despre Guardians pot sa vorbesc dupa ce va fi lansat trailerul, in momentul de fata nu au fost facute publice detalii in legatura actiunea sau decorurile din film.