Interviu cu Robert Wegeman, regizorul adaptarii animate a poeziei „Scrisoarea a treia”

Luminita Mardare, Robert Wegeman si Velika Stoica au obtinut un suport de 343.200 RON de la CNC pentru realizarea filmului de animatie „Scrisoarea a treia”. Producatorul este Ionut Popa – Lumiere Artists Studio. Mai jos puteti vedea un teasing concept.

Filmul de animatie este o adaptare a poeziei lui Mihail Eminescu.

Citeste interviul cu animatorul Robert Wegeman

De ce Scrisoare a treia?

Ne-am gandit ca este o poveste clasica autohtona care se transpune perfect in societatea actuala si in context actual international.

Despre ce este vorba? Va fi o adaptare a poeziei lui Mihail Eminescu?

Este o preluare a lui Eminescu dar care dorim si speram sa o repunem pe ecran intr-o noua viziune artistica de genul noilor ecranizari, respectiv ” Robin Hood”, ” Centurion”, sau „Spartacus”.

Puteti dezvalui mai multe detalii despre „bucataria” acestui proiect?

Bucataria acestui proiect este foarte complexa. In acest moment lucram la concepte artistice al caracterelor, artwork de enviroment, workflow si pipline. Dorim sa facem o structurare cat mai profesionista a intregului proiect deoarece este foarte important cum pornesti un proiect de o asemenea anvergura.

Va fi scurtmetraj sau lung metraj?

In functie de finantarile pe care le vom acumula pana la startul efectiv al productiei. Vom stabili daca facem un scurtmetraj sau un mediu metraj. In acest moment se lucreaza doar la prima parte a acestei povesti.

Cine va participa la realizarea acestei productii?

Speram ca la aceasta productie sa lucram cu colegii mei de la Golem Studio. Lumiere Artists Studio este producator si studio de sunet pentru acest film. Este posibil sa mai apara si alte colaborari daca se ridica la nivelul celor doua studiouri si al cerintelor noastre.

Suma alocata de CNC este suficienta? De cati bani mai aveti nevoie?

Suma alocata de CNC este simbolica, la un asemenea proiect este nevoie de mult mai mult. Daca ne uitam la nivel international ce sume sunt alocate animatiilor si ce sume sunt alocate filmului cu actori aflam imediat ca suma alocata de CNC cam da cu virgula si este poate de ajuns pentru procesare si cel mult postproductie. Speram ca impreuna cu producatorul sa atragem si alte finantari. In caz contrar suntem fortati sa facem un scurtmetraj de festival destul de limitat din punc de vedere artistic.

Unde o sa apelati pentru finantarea filmului?

Producatorul este cel care se ocupa de atragerea de finantari. Noi stim sa desenam, sa facem animatie de orice fel, sa regizam sau sa facem scenarii. Ar fi prea mult si neprofesional sa ne ocupam si de acest aspect.

Filmul va fi difuzat doar la festivaluri?

Noi dorim mult mai mult decat sa castigam cateva festivaluri, fie ele si cele de top. Nu ne dorim neaparat premii, avem destule de la productiile la care am lucrat, ne dorim sa ridicam Romania si animatia romaneasca la un alt nivel dacat cel de acum.

Care este target-ul acestui proiect?

Targetul filmului sunt atat copiii de peste 10 ani cat si cei de peste 80 de ani 🙂 Plaja de target este destul de larga, ne adresam atat publicului din tara cat si publicului international si de aceea acest proiect este complex.

Robert Wegemann a lucrat la Sahia Film, Genius 3D, Firka film Ungaria, Pelly Studio Ungaria si Dacodac. In prezent lucreaza la studioul de animatie Golem.

Velika Stoica a lucrat la Animafilm, Dacodac Studio si la Genius 3D.

Animatorii Robert Wegemann si Velika Stoica au facut parte din echipa de animatori la filmele de animatie: „Les Gnoufs”, „Piccolo, Saxo et compagnie” si la „Jasper, Journey to the end of the world”. Velika a participat si la realizarea filmului de animatie „Aventurile Muschetarilor” (Animafilm, regia Victor Antonescu). Numele lui Robert poate fi vazut si pe genericele serialelor de animatie Mr. Bean, Angelina Ballerina, etc.